ZESTAW

IF NISKIE IG

JUŻ OD

49

49

OPIS ZESTAWU

Zestaw IF NISKIE IG

Dietę IF Niskie IG stworzyliśmy głównie z myślą o osobach, które prowadzą aktywny tryb życia i nie zawsze mają czas na przygotowanie i zjedzenie posiłku. Ponadto wolą spożywać trzy większe posiłki w ciągu dnia zamiast pięciu małych. W związku z faktem, że dieta ta bazuje na produktach o niskim indeksie glikemicznym, nie musisz martwić się o ilość spożywanych cukrów prostych. Dodatkowo nie zawiera ona produktów przetworzonych, a w zamian za to dostarcza odpowiednią dawkę pełnowartościowych białek i wysokiej jakości tłuszczy.

Istnieje kilka wariantów postu przerywanego, aczkolwiek najpopularniejszym z nich jest dieta 8/16. Więcej na temat tego, jak wygląda ten schemat, pisaliśmy tutaj.

Post przerywany w połączeniu z dietą o niskim indeksie glikemicznym może powodować zwiększenie wrażliwości na działanie insuliny u osób borykających się z problemem insulinooporności. Ma to związek ze zwiększonym wydzielaniem adiponektyny podczas stosowania diety IF. Jest to substancja odpowiadająca za sprawne spalanie tkanki tłuszczowej. Ona z kolei prowadzi do wyregulowania poziomu cukru we krwi poprzez zahamowanie procesu glukoneogenezy w wątrobie. Zwiększa wrażliwość insulinową mięśni a także działa przeciwzapalnie.

Dodatkowo u osób borykających się z zaburzeniami metabolicznymi bardzo często mamy do czynienia ze stale podniesionym poziomem leptyny, czyli tzw. hormonu sytości. Informuje ona mózg o tym, aby organizm rozpoczął spalanie rezerw tkanki tłuszczowej, jednocześnie zaprzestając pobierania energii z jedzenia. Wspomniany wcześniej wysoki poziom leptyny prowadzi z kolei do stanu zwanego leptynoopornością. W takiej sytuacji komórki mózgu nie reagują odpowiednio na sygnał o sytości. Jest to tożsame z upośledzoną regulacją pobierania pokarmu oraz spalania materiału zapasowego.

Badania potwierdzają pozytywne aspekty stosowania postu przerywanego u osób z insulinoopornością. Masa ciała oraz parametry metaboliczne ulegają pozytywnej zmianie. W trakcie stosowania postu organizm przestawia się na korzystanie z ketonów oraz rezerw tkanki tłuszczowej zamiast zużywania glukozy. Skutkuje to zwiększeniem wrażliwości insulinowej oraz zmniejszeniem otyłości brzusznej, która jest jedną z przyczyn wielu chorób.

Planując IF, warto uwzględnić naturalny rytm dobowy organizmu, ponieważ wtedy okienko żywieniowe działa sprawniej. W przypadku insulinooporności dobrym rozwiązaniem jest poszczenie przez co najmniej 12 godzin w ciągu doby. Śniadanie najlepiej zjeść w godzinach porannych, natomiast kolację wczesnym wieczorem. W tak zaplanowanym okienku żywieniowym wrażliwość insulinowa komórek będzie najlepsza. Nie jest zalecane natomiast całkowite wykluczenie porannego posiłku, ponieważ zwiększa to ryzyko wzrostu masy ciała, miażdżycy oraz hiperglikemii.

4.8/5 - (30 opinie)

Białko

24

Tłuszcze

30

Węglowodany

45

Dostępne kaloryczności

Nie Zwlekaj

DOSTAWA

Dowozimy do ponad
1800 miejsc
w
całej Polsce!

Nasza wygodna i niezawodna usługa dostawy umożliwia Ci cieszenie się naszymi produktami w Twoim ulubionym miejscu. Bez względu na lokalizację – centrum miasta, malowniczą wieś czy odległe regiony – nasz zespół wyszkolonych dostawców dostarczy Twoje zamówienie prosto pod Twoje drzwi.

MENU

Sprawdź dostępne
menu

CENNIK

Zobacz aktualne
ceny!